Friday, April 11, 2008

My Big Bro

Waktu kecik2 dulu,abang slalu marah saya.
Saya ponteng kelas,abang pukul saya.Pernah skali kami bertengkar pasal berebut barang,tapi akhirnya abang mengalah,naik ke tingkat ats rumah sambil menahan marah
Ada skali tu,saya sangat geram dengan abang saya.Segala aktiviti yang dilakukan semuanya diberitahu kepada emak saya.Saya kata dia kecoh,bising ,mulut becok la.Tapi dia senyap saja.Merenung saya dengan matanya yang kuyu itu.Saya rasa dialah abang paling tak guna skali dalam dunia ini.Buat tu tak boleh,ini salah,itu tak betul.Geram betul saya dengan dia.

Tapi sekarang,bila saya semakin besar,saya bersyukur kerana abang telah menjadikan saya manusia yang berguna.Rupanya segala perbuatan dia adalah untuk menyedarkan,mencegah saya dari melakukan perbuatan sia-sia.Dulu kami tidak rapat,jarang-jarang bercakap,sesekali terlanggar pun saya buat kerek,buat tak tahu jek.Namun sekarang,semenjak menggunakan celcom simpack university ni,kami menjadi rapat.Saya selalu menelefon,bertanya khabar,sembang pasal hobi,kegemaran masing-masing.Di akhir perbualan macam biasa saya mintak la duit skit,abang tak paham2 lagi ke kenapa saya call ne hehe..No doubt,bagi saya dialah abang yang terbaik di dunia ne,even korang ada abang pun saya peduli apa..Terimakasih abang,dah kahwin nanti saya nak jadi pengapit kamu ye heheh=)

1 comments:

Hafez Rachwan said...

air dicincang xkn putus..
gua dulu pn sama ngn abg gua..
skang nk kata kamceng pn x..
tp ok la, still msk kpala..
tp abg gua fans lalang sial..
dulu sokong chelsea skang mu..
damn!
tp dia msk bilik gua dia gerun..huhu
dinding merah, penuh poster arsenal..haha