Sunday, March 23, 2008

Luahan Hati Seorang Insan..

Aku baru nak start belajar traffik,di mana tiba2 terimbas di benak otakku yang senget ini akan perihal rakanku dan majikannya.

mr X:menyesal aku koy kalau aku baik lagi dengan dia mesti aku dapat tender tu
aku :aik?bukan ko baik ke dengan dia?asal tetiba gaduh lak?
mr X :yelah..dulu baik,lepastu kan dia tipu aku ngan member-member aku,so aku marah la dia...tapi dia senyap je..and then bila dia dapat tender baru dia kasi kat orang lain,walhal dulu dia kata nak kasi kat aku...dia terasa la tu...
aku :la....kau cerita skit dia tipu apa ..?(cuba mengorek rahsia...=p)
mr X :dia makan duit kawan2 la koy,mana kitorang tak berbulu..tapi menyesal gak aku,kalau aku tak marah dia hari tu,mesti dia kasi aku tender tu...hurmm...bleh belanja ko kfc...
aku :nasib ko la X oi..kalau aku aku takmaw kerja dengan org camtu,byk makan duit haram..
yang efeknya anak2 ko nanti...huhu
mr X :(kelu seribu bahasa)

balik rumah aku terfikir balik..kalau berlaku situasi lebih kurang camtu kat aku apa pilihan aku??contohnya aku dapat 2 tawaran kerja ,satu dari syarikat di mana pengurusnya kaki tipu,tapi banyak projek,yelah kaki suap....dan satu lagi dari syarikat yang kurang projeknya,tapi kita tahu dari mana hasilnya datang,dan pengurusnya seorang yang jujur,dan bleh dipercayai..

memang pilihan aku ialah yang ke2,tapi bila difikirkan andaikata perkara tu terjadi kat aku mesti aku akan keliru,memilih antara kemewahan dan kejujuran ..
.

God,help me and lead me in chosing the rite way,AMIN...

0 comments: